Rolf
Andre namn | Polen (1912) - Istind (1944) |
Eigar | 1894 Kolbein Kvitnes, Brandal 1912/13 Kolbein Kvitnes og Johan Kvitnes, Brandal 1915 H. Koppernæs, Ålesund 1917 P/R M. Aanstad, Ibestad, S. Solberg, Tennevold, R. Eide, Harstad 1919 A/S Sild og Sæl, Harstad 19?? Ibestad Sparebank 1923 Lars B. Olsen, Finnsnes 1941 Dmitri Figenschow, Torsvåg 1944 Halvor Bartholdsen, Talvik |
Fartytype | kutter |
Reg. merke | T 33 H (1920) T 81 LK (1923) T 16 HG (1941) |
Heimehamn | Brandal - Ålesund - Harstad - Lenvik - Helgøy |
Byggeverft | Myre i Rosendal |
Byggeår | 1894 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 53,8 fot |
Mål i breidde, byggeår | 17 fot |
Mål i djupne, byggeår | 7,1 fot |
Tonnasje | 29,89 brt 33,92 brt 34,22 brt |
Maskin, orginalt | Segl |
Maskin, ny | 1912 Grei 28 hk - 1919 Bolinder 40 hk |
Skipperar | Kolbein Kvitnes (1905-1909) Johan Kvitnes (1910-1915) Jørgen Eksund Johan Nilsen Hansen (1916) |
Ombyggingar Verft | 1905 ombygd |
Forlist | Forliste 27. november 1945 ved Grøtnes i Hammerfest |
Utfyllande opplysningar | Brukt under evakueringa av Finnmark i 1944. «Polen» ex «Rolf». «Rolf» var bygd i tre på Myre i Rosendal i 1894. Nybygget var 53,7 fot lang, 16,7 fot breid og 6,4 djup. Det var Kolbein Kvitnes,Brandal, som fikk bygd denne skuta. Kolbein hadde i lag med mange andre frå Hareid eigd båten «Nordeggen» som var bygd i Ålesund i 1879. Drifta gjekk dårleg og «Nordeggen» vart snart seld til Emil Rasmussen i Ålesund. Kolbein arbeidde seg oppatt og fikk bygd seg eigen båt «Rolf» i 1894. Lån til nybygget fikk han av Havfiskefondet. Kolbein dreiv bankfiske med denne båten. I 1905 vart båten påbygd i høgda, og etter dette starta han og drive ishavet som seglfarty frå 1906. Den fekk rundt årsskifte 1912/13 innsatt ein Grei-motor, og «Rolf» bytte no namn til «Polen» På dette tidspunkt var det Kolbein og sonen Johan K. Kvitnes som åtte båten med kvar sin halvpart. Hans Koppernæs i Ålesund var korresponderande reiar. I 1915 får Koppernæs skøyte på skuta fro kr. 25.000,- Siste turen «Polen» er på selfangst frå Sunnmøre er i 1916. I 1917 blir båten solgt til Ibestad. Den fekk ei tid etter innsatt ein 40 hk Bolinder. I 1944 blir får båten nye eigarar i Finnmark, og skifta namn til «Istind». Den vart mellom anna benytta til evakueringa av Finnmark.
« |