Polarbjørn (I)

Eigar1919 Nils Jakobsen og Jens Øien
1920 Nils Jakobsen, Jens Øien og Johs Bottolfsen
1923 A/S Sandnessjøens Privatbank
1925 Einar Amundsen og Johan Olsen
1926 Karl Norbeck, sirkusdirektør, kjøpt for kr. 65.000,-
1928 Johan Thorvik, Ålesund. Kjøpt for kr. 45.000,-
1929 A/S Polarbjørn, Brandal(skuta kjøpt for kr. 68.000,-
FartytypeSelfangar
Reg. merkeM 251 A (1925)
O 37 O (1926)
M 148 A (1928)
M 12 HD (1930)
HeimehamnBrandal, Ålesund, Oslo
ByggeverftNils Jakobsens Båtbyggeri, Narvik
Byggeår1919
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår123,6 fot
Mål i breidde, byggeår26,9 fot
Mål i djupne, byggeår13,6 fot
Tonnasje324,3 brt
326,8 brt
Maskin, orginaltAtlas diesel 160 hk
Maskin, ny1931 Atlas diesel 5 syl. 360 hk(1938 motoren bora i Stockholm)
SkipperarJens Øien
Arne Meisingset
Jørgen Andreassen
Nikolai Aas (1924)
Johan Olsen (1925)
Hans Furland (1926-)
Kristoffer Marø (1930-1946)
Henrik Marø (1946-1949)
Ombyggingar Verft1931 modernisert, nytt styrhus og hovudmotor
1935 Bolsønes: ny kappe, fjerna rundhus
ForlistForliste etter brann på Newfoundland 16. april 1949
Utfyllande opplysningar

Gjekk på selfangst ved Newfoundland i 1940 og grunna krigen kom den ikkje heim før etter selfangsten i 1946, med 7200 sel.

Opphaveleg kolfyrt donkeykjel som stod på rista. Kjelen ombygd til oljefyring under andre verdskrig. (Olje brennaren skal ha vore konstruert av maskinist Erling Breivik). Donkeykjelen vart flytt ned i maskinromet før fangstturen i 1949. Kjelen vart montert lengst akter i maskinromet, over propellakslingen. Arbeidet vart utført ved Liaaen MV. Isoleringa mot treverket var for dårleg og var årsaka til brannen.

Skuta brann ut og sokk 17. april 1949 med full last under fangst ved Belle Isles, Newfoundland. Mannskapet på 26 mann teke opp av den kanadiske skuta «Illinois» ført av Harald Marø, og overført til «Herøyfjord» ført av Guttorm Jakobsen. «Herøyfjord» forliste seinare på veg heim med to mannskap ombord.

 

LitteraturIsflaket, fleire utgåver.