Nils Liaaen
Andre namn | Romsdalingen (1932) Vestfold (1940) Vestfold II (1949) Gunrei (1950) Berner (1954) |
Eigar | 1890 Peter Thomas Sandborg, Ålesund 1905 Adolf Sandborg, Ålesund 1932 Ivar og Anna Øveraas, Vestnes 1937 Sandblåst, Skotheim m.fl., Vevang 1939 Gunvald Ottesen, Stord 1940 Knut Ness, Nøtterøy 1949 Reidar K. Olsen, Svelvik 1953 Ragnar Solås, Mosterhamn 1954 Brødrene Vik, Stamnes 1967 Nils Vik, Stamnes 1969 Nedrevåge/Huse 1970 Ragnar S. Hansen, Gildeskål |
Fartytype | selfangar - fiske - fraktebåt |
Heimehamn | Ålesund |
Byggeverft | A. M. Liaaen |
Byggeår | 1890 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 63,6 fot |
Mål i breidde, byggeår | 19,4 fot |
Mål i djupne, byggeår | 7,8 fot |
Tonnasje | 50,79 brt 52,77 brt |
Maskin, orginalt | segl |
Maskin, ny | 1900 innsett motor Mjellem & Karlsen MV 105 ind.hk - 1932 Wichmann 50 hk - 1937 Hansa 50 hk |
Skipperar | J. N. Klok Severin Brandal (1898-1899) |
Ombyggingar Verft | 1900 ombygd til fiskedampfartøy |
Forlist | Forlist under sandfrakt ved Repvåg juli 1971 |
Utfyllande opplysningar | Bygd som fiskeskøyte i 1890. Saman med «Minna» og «Sleipner» første skute på selfangst frå Sunnmøre i 1898. På selfangst i åra 1898-1900. Etter ein tur på Finnmarksfiske i 1897 kjem Severin Brandal, som var skipper på «Nils Liaaen» over ei skøyte frå Troms som er fullasta med sel. Han vert nyskjerrig og tek kontakt med dei for å frette. Han får også tak i ein Tromsøskipper som kjem å ser på skøytene «Nils Liaaen» og «Minna» med Peter S. Brandal (son til Severin) som skipper. Tromsøskipperen meinar at desse skøytene skulle klare seg på selfangst. Hausten 1897 finn dei to karane ut at dei vil prøve seg på selfangst og Severin Brandal overtala Sandborg som var reiar av «Nils LIaaen» til å prøve dette. Meir om dette her: https://www.ishavsmuseet.no/fortellingar/far-og-son-brandal-starta-selfangsten-fra-sunnmore/ Etter 1900 vart skøyta nedrigga frå selfngst og brukt til fiske og frakt. Frå 1913 vert den ombygd til lekter, men i 1932 vert det innsett motor igjen og den endrar namn til «Romsdalingen». Seinare går den som frakteskute under ulike reiarar og ulike namn til den sokk i 1971.
|
Litteratur | Isflaket |