Hvalrossen (II)
Andre namn | Gjegnalund (1912) |
Eigar | 1912 A/S D/S Gjegnalund, Gloppen (Ole Hestnes) 1916 A.C. Norman og A. Gjørven, Ålesund 1918 A.C. Normann, Ålesund 1924 Berhard M. Thalberg, Ålesund kjøpt for kr. 65.000,- 1927 Aksel Holm, Ålesund 1927 L/L Ørstingen (Konrad Nerheim m.fl) 1931 Oluf Holm AS, Ålesund Kjøpt for 35.000,- 1933 DS Hvalrossen, Hareid. (Paul Lillenes, Andreas Moltu, Axel Holm, Tjørvåg, Ålesund) 1939 A/S Hvalrossen (Bjørn Øvrelid) Hjørungavåg kjøpt for kr. 52.000,- 1959 A/S Polarstrøm (Bjørn Øvrelid) Hjørungavåg |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | M 139 A (1920) M 24 Ø (1927) M 171 A (1932) M 35 HD (1939) |
Heimehamn | Hjørungavåg |
Byggeverft | Gunvald Ottesen, Sagvåg, Stord |
Byggeår | 1912 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 105,9 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 112 fot |
Mål i breidde, byggeår | 23,6 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 24,5 fot |
Mål i djupne, byggeår | 10 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 11,1 fot |
Tonnasje | 146,30 brt 1912 175,15 brt 1950 |
Maskin, orginalt | Mjellem & Karlsen 130 hk damp |
Maskin, ny | 1946 Wichmann 300 hk - 1955 Wichmann 6 syl. 600 |
Skipperar | Ole Hofseidet (1906-1916) Martin Sulebust (1918) Peder E. P. Brandal (1920) Peder Runne Brandal (1919-1922) R. Otnes (1923) Paul Lillenes Osvald Lillenes Ole Lillenes Bjørn Øvrelid Norvald Liavåg (1953-) Kåre Øvrelid (1963-) |
Ombyggingar Verft | 1946 forlengd 1950 Ombygd på Bolsønes, fekk no kryssarform 1963 Ombygd for kraftblokk |
Tidlegare namn | Gjegnalund |
Kondemnert | Kondemnert og senka ved Voldshammaren 1970 |
Utfyllande opplysningar | Første gong på selfangst i 1916. Bergar i 1926 mannskapet på «Staalis» som hadde forlist i Danmarkstredet 11. juli. «Hvalrossen» hadde fått øydelagd roret i same stormen. Deltok 1929 i Lars Christensen sin freistnad på å annektere Victoria-øya saman med D/S «Thorsnes». Freistnaden mislukkast grunna isforholda, og «Thorsnes» fekk også motorproblem, og båten lak. «Hvalrossen» set nokre av mannskapet ombord og hjelper dei med lensing, før dei tek på slepar og sleper dei til Tromsø der dei kom fram etter 9 døgn. NSIU-geologen Gunnar Horn var ombord i «Hvalrossen», det var også Hjalmar Riiser Larsen. På veg til Kvitsjøen i 1930 er det snøtjukke då dei er i Finnsnesrenna. Dei går med sakte fart og då veret letna styrer dei inn i blank sektor, men på veg dit gjekk dei på grunn. Morgonen etter kjem «Stærkodder» og dreg dei av. Komne i Kvitsjøen får dei ei alvorleg skade i baugen og dei frykta for havari. Men dei klarte å reparere og kome seg ut av isen. «Hvalrossen» driv selfangst og sildefiske kvart år fram til 1967 då båten er sliten og vert kondemnert ogsøkkt i Voldsfjorden. |