Elf
Eigar | 1884 S. Leleu 1889 G. L. Turner 1890 J. Hannevig 1893 J. P. Høgh 1904 A/S Elf, Nøtterøy 1906 Arne Christensen, Fredrikstad 1907 A/S Elf, Kristiania 1916 A/S Aalesunds fangst og fiske (Arne Christensen, Severin Theodor Sverre, Mathiesen, Joh. Baumann, Hugo Wetlesen, Christian Holter, Oscar Larsen og Fredrik Schuman) 1925 Gerhard Nerland og Ole Kvalsvik, Herøy 1929 Johan Melbø, Borgund |
Fartytype | Galeas |
Reg. merke | Yarmouth: IH-965 1890 Drammen 1920 M 70 A 1925 M 173 HØ 1929 M 147 B |
Heimehamn | Ålesund - Herøy - Borgund |
Byggeverft | J. E. Wilkinson Wivenhoe, Essex, England |
Byggeår | 1884 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 69,7 fot |
Mål i breidde, byggeår | 19,3 fot |
Mål i djupne, byggeår | 9,5 fot |
Tonnasje | 65 brt 68 brt 70 brt |
Maskin, orginalt | Segl |
Maskin, ny | 1906 Alpha 16 hk - 1913 Liaaen Comp. 63 ihk |
Skipperar | Johan Olsen (1905-1910) Mikal Marø (1915) Thor Olsen (1918) Kr. Voldsund (1919) Nikolaisen (1920) Isak Notøy (1911-1914 og 1916) Johan Melbø |
Ombyggingar Verft | 1906 i Moss, innsett motor og lagt på ishud. |
Forlist | Forliste 30. juli 1932 ved Bellsund, Svalbard |
Utfyllande opplysningar | Under håkjerringsfiske ved Svalbard sommaren 1932 byrjar «Elf» brått å ta inn vatn natt til 30. juni. Maskinlensene greidde ikkje å ta unna, og dei måtte avslutte draging av linene. Dekkspumper vart tekne i bruk og dei la kursen mot Bellsund. Dei heiste også segl, og framdrifta var bra. Vatnet fortsette å stige, og dei fekk også problem med at kol i baksane slingra ut og kolstøvet tetta lensene. vatnet gjorde det vanskeleg å lempe kol, og etter ei tid minka både stimen og farta. Fyren slokna etter kvart, og vatnet heldt fram med å stige. Det var ingen annan utveg enn å gå i båtane. Mannskapet på 12 deler seg på to båtar. Skipperen hadde sett at barometeret fall i morgontimane, og dei rodde av alle krefter mot land før ein eventuell storm skulle kome over dei. Etter å ha rodd i vel 3 timar ser dei røyk frå ein båt, men han har feil kurs og går meir mot der «Elf» sskulle ligge. I 17 tida kjem dei to båtane til land ved Kapp Borthen. Då ser dei brått dampbåten dei hadde observert kome med «Elf» på slep. Havaristane tender bål i fjøra i håp om å verte oppdaga, men frå dampbåten er det ikkje reaksjon. Dei komande dagane ror dei til Bellsund og til Isfjorden der dei den 2. august greier å få kontakt med «Inger Elisabeth» som kjem inn fjorden. Mannskapet teke opp av «Inger Elisabeth» og kom til Harstad med «Ingertre».
|
Litteratur | Sunnmørsposten 09.08.1932 |