Arild
Andre namn | Sachsen - Foynøy - Munkøy - Kitak |
Eigar | 1938 Nordmeer Studien-und Reederei GmbH, Hamburg 1950 Brødrene Wilhelmsen (Verner og Olav Wilhelmsen) Tromsø 1954 Verner Wilhelmsen P/R, Tromsø 1956 Statens Fiskarbank 1957 Ivar Hustad, Molde 1960 Statens Fiskarbank avd Ålesund/Molde 1960 P/R Kitak, Bernt A, Brandal og Per H. Brandal, Brandal |
Fartytype | selfanger |
Reg. merke | 1950 T-2-T 1957 M-10-M 1961 M 64 HD |
Heimehamn | Hamburg - Tromsø - Molde - Brandal |
Byggeverft | Beidenflether Werft, Hugo Peterg, Beidenfleth, Tyskland |
Byggeår | 1938 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 78,3 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 88,25 fot 1958 - 93,9 fot 1962 |
Mål i breidde, byggeår | 21,3 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 21,25 fot 1958 |
Mål i djupne, byggeår | 9,5 fot |
Tonnasje | 106 brt 1938 111,63 brt 1950 116,76 brt 1958 118,47 brt 1962 |
Maskin, orginalt | Deutz 6 syl. 180 bhk |
Maskin, ny | 1962 Alpha 280 hk |
Skipperar | 1952 Verner Wilhelmsen Rolf Kvien Bernt A. Brandal |
Ombyggingar Verft | 1958 ombygd ved Rolf Rekdals skipsbyggeri, Tomrefjord. Ny baug 1961 ombygd ved Rolf Rekdals skipsbyggeri, Tomrefjord. Ny hekk, kaising og halvdekk. |
Forlist | Skadd i Vestisen 1965. Forliste vest av Runde 7. mai 1965 då pumpene svikta. |
Anna | Kitak fekk namnet etter ei øy på Søraust-Grønland. Øya Kitak ligg mellom Qarssaartalik og Uippak |
Utfyllande opplysningar | Under katastrofen i Vestisen april 1952 der fem skuter forliste med 78 mann, låg «Arild» saman med «Brattind» og «Vårglimt». «Arild» fekk store skader på rigg og overbygg i orkanen som herja. Dei miste radioutstyret og fekk maskinromet halvfullt av sjø. Motoren var innebygd og hadde høgtliggande luftinntak. Dette gjorde at han fortsatt gikk medan maskinfolket sto til livet i sjø. Berga seg med nød inn til Island. Under arbeid med å sette ut drivanker på denne ferda, vart to mann skylt over bord. Den eine av desse vart kasta ombord igjen på skuta av ein stor sjø. Den andre, skipper Wilhelmsen sin svigerfar Oluf Kaspersen, omkom. Førsteskyttar Ibert Mathisen var rådgjevar for flyleitinga etter dei andre sakna skutene, frå Island. Han var med på to flyturar. Meir om ulykka i 1952 her: https://www.ishavsmuseet.no/fortellingar/fem-skuter-forsvann-sporlaust-78-mann-omkom/
|
Litteratur | Alarm i Vesterisen, Mysteriet i Vesterisen, Når storstormen rasar. |