Excelsior
Eigar | 1901 Karl I. Hall m. fl. Tromsø 1902 Baker S. Wold m. fl., Tromsø 1905 Bertheus Eilewsen, Ibestad |
Reg. merke | T 112 I |
Byggeverft | England |
Byggeår | 1872 |
Mål i lengde, byggeår | 72,7 fot |
Mål i breidde, byggeår | 19,7 fot |
Mål i djupne, byggeår | 9,4 fot |
Tonnasje | 72 brt 1872 74 brt 1915 |
Maskin, ny | 52 HK Grei. |
Skipperar | 1893 Marcus Johnsen 1905 E. Eilewsen 1908-1914 Bertheus N. Ellefsen 1909 Oskar Grødahl 1915 Nils E. Pedersen 1916-1926 Berteus N. Ellefsen. |
Forlist | Forliste i Nordisen 26. juni 1926 |
Utfyllande opplysningar | 1901 levert 570 sel, 170 stor sel, 5 isbjørn, 4 reinsdyr og 126 tønner spekk 1902 levert frå Austisen 1059 sel, 59 stor sel og 140 tønner spekk 1903 levert frå Kvitesjøen 360 sel,1440 stor sel og 290 tønner spekk 1904 levert frå Vesterisen 250 sel, 242 stor sel, 1 isbjørn og 100 tønner spekk. 1906 levert 500 sel, 120 tønner spekk og 3 isbjørn 1908 levert 220 tønner spekk Gjekk to fangstturar i 1914 og kom heim med tilsaman 730 sel og 4 isbjørn. 1915 leverte 384 sel og 50 tønner spekk 1916 levert 610 sel og 8 isbjørn 1918 levert 690 sel og 12 isbjørn 1919 ekspedisjon til Aust-Grønland Sommaren 1926 var skuta på fangst i Nordisen då katastrofen inntraff. Det var stilt og flatt hav, men tjukk skodde som likevel gjorde det farleg å manøvrere i isen. Brått slo propellen i ein isfot og det vart lekkasje i hylsa. Mannskapet stod i fleire døgn ved pumpene, men vasstanden auka sjølv kor dei kjempa og lensa. Til slutt måtte dei gje opp skuta og gå over i fangstbåtane som vart tilhaldsstaden deir i fleire nye døgn før ei anna skute kom forbi og plukka dei opp. |