Sælen (II)
Eigar | 1910 Feddersen & Nissen, Hammerfest |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | F 5 H |
Heimehamn | Hammerfest |
Byggeverft | Bolsønes, Molde |
Byggeår | 1910 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 92,7 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 105 fot |
Mål i breidde, byggeår | 22,2 fot |
Mål i djupne, byggeår | 11,3 fot |
Tonnasje | 133,31 brt |
Maskin, orginalt | Aalesund MV 80 hk |
Maskin, ny | 1924 Aalesund MV 120 hk -1934 Aalesund MV 150 hk |
Skipperar | Carl Johan Wirkola (1925/1934) Ibert Mathisen (ved forliset) |
Forlist | Forliste ved Svalbard 1940 |
Utfyllande opplysningar | I 1926 fekk dei maskinskade under fangst i isen, og vart slept attende til Hammerfest av «Veiding». Ombord hadde dei 1600 sel. Året etter, i 1927, hadde dei ein fangst av 2.700 sel etter å ha vore ute i omlag 4 månadar. Skuta gjorde også ny tur til Karahavet, og hadde der ein fangst av 91 kvalros, 100 sel, 24 døde og 6 levande isbjørn, og 220 tønner spekk. I 1928 hadde «Sælen» to turar til Kvitsjøen. Det var eit vanskeleg is-år, og 19 skuter forliste der dette året. På andre tur leverte «Sælen» 219 kvalros, 60 sel, 5 isbjørn og 450 tønner spekk. 1929: Deltok 65 skuter på fangst i Kvitsjøen. «SÆlen» gjorde også dette året to turar: Resultat første tur 1.400 sel og 450 tønner spekk. 13. septemer kom «Sælen» inn frå Kvitsjøen med 144 kvalross, 120 sel, 10 isbjørn og 300 tønner spekk. Forliste ved Sydkapplandet i Storfjorden ved Svalbard i 1940. Mannskapet tatt opp av ishavsskuta «Isbjørn» etter 13 dagar.
|
Litteratur | Kristoffersen: Ishavet som arbeidsplass |