Dag
Andre namn | Advance |
Eigar | 1884 Robert Charles Nicholles, England 1910 Olav Thoresen Nedrelid, Hjørungavåg 1916 O. Moene, Ålesund kjøpt for kr. 40.000,- 1917 Aalesund Landmannsbank 1921 Johan Andreas Hansen Haram og Ole Ingvald Pedersen P/R, Ålesund 1923 Ole Martiniussen, Feie, Fosnavåg 1927 Anna O. Feie og Martinus H. Feie, Fosnavåg 1932 Peder M. Feie, Fosnavåg |
Fartytype | tverrhekka kutter |
Reg. merke | M 152 A ( 1920) M 291 HØ (1923) |
Heimehamn | Hjørungavåg - Ålesund - Fosnavåg |
Byggeverft | Yarmouth, England |
Byggeår | 1884 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 64,5 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 73,8 fot - 81,4 fot |
Mål i breidde, byggeår | 17,8 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 18,6 fot |
Mål i djupne, byggeår | 8 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 8,3 fot |
Tonnasje | 47,57 brt 50 brt 88 brt etter ombyggingar |
Maskin, orginalt | Segl |
Maskin, ny | 1910 Aalesund MV 50 ihk - 1920 150 hk - 1938 Wichmann 97 bhk |
Skipperar | Olaf T. Nedrelid (1912-1913) Gottfred Brandal (1914) J. Sulebust (1915) M. Sulebakk (1916) H. Dreyer (1917-1919) 1928 Peder M. Feie (vart skipper i snart 40 år) |
Ombyggingar Verft | 1910 Forlengd og innsett dampmaskin 1938 ombygd til M/S ved Smedvik i Tjørvåg 1948 forlengd i Tomrefjorden (Kryssarform) |
Tidlegare namn | "Advance" |
Forlist | Grunnstøtt og forlist 8. april 1967 ved Rolla i Troms |
Utfyllande opplysningar | Bygd i England for Nordsjøfiske. Kjøpt til Hareid frå England i 1904, etter kvart ombygd til bruk på selfangst der den hadde sin første tur i 1913. Dei kom attende til Ålesund den 13. mai med ein fangst på 600 sel. Det vart ikkje så mange turane på selfangst, og båten vart i all hovudsak nytta til frakt og fiske. Under krigen var den rekvirert til fraktfart av tyskarane. Ved forliset var den på veg frå Kjøllefjord til Ålesund med fiskeprodukt. Rormannen vart skulda for uaktsom styring. |